אודי (יהודה) סליאס - תמונת השער אודי (יהודה) סליאס - תמונת השער אודי (יהודה) סליאס - תמונת השער אודי (יהודה) סליאס - תמונת השער אודי (יהודה) סליאס - תמונת השער אודי (יהודה) סליאס - תמונת השער אודי (יהודה) סליאס - תמונת השער אודי (יהודה) סליאס - תמונת השער

ביוגרפיה

ההתחלה

יהודה סליאס נולד בתאריך 07/12/1970 וגדל בירושלים לבית מוסיקלי, לאח תאום המנגן פלמנקו ולאח המנגן רוק.

משיכתו ואהבתו של סליאס למוסיקה היוונית, נגינת בוזוקי ושירה גם יחד, החלה כבר בילדותו, את רוב שעותיו הקדיש סליאס להאזנה למוסיקה היוונית לנגינה בבוזוקי, וכמובן לאהבתו הגדולה מכולן השירה. עוד בהיותו בחור צעיר החל מופיע ושר במועדונים כשהוא מלווה עצמו בנגינת הבוזוקי.

מקור השם

בשנת 1996, הקים אשר אמויאל את להקת "סליאס" בה יהודה היה הסולן. הלהקה הגישה לקהל מוזיקה יוונית נוסטלגית בעיקרה. לאחר שנה שונה שמה של הלהקה ל-"יוון כחול לבן", ובהמשך גם אשר אמויאל היה לסולן שני המגיש מוסיקה יוונית קלאסית בעיקר מהרפרטואר של יורגוס דלאראס. שם הלהקה המקורית הוצמד ליהודה כך שהפך שמו שגור בפי הקהל "יהודה סליאס".

הקריירה

לאחר שצבר ניסיון בימתי החל סליאס להופיע במועדון "מול הסלע" שבבת-ים. במשך כשנה וחצי במהלכם הופיע במועדון זה, רכש לו סליאס אוהדים ואוהבים רבים אשר מלווים אותו גם כיום בהופעותיו הרבות בארץ.

הופעותיו במועדון "מול הסלע" סללו את דרכו להיכל הזמר היווני בארץ, מועדון "הפוסידון", בשלוש שנות עבודתו במועדון זה שר סליאס עם לא מעט זמרים מצליחים מיוון שהגיעו להופעות בארץ.

בשנת 2000 יצא לאור אלבומו הראשון של יהודה סליאס "בקסם יווני" שכלל בתוכו קאברים רבים ואהובים המוכרים שביניהם "מופיגיס" (אינתה עומרי) ו"אימנה טורקה אימנה איגרקה", באלבום זה ליוותה את יהודה סליאס התזמורת הסימפונית של רעננה.

במהלך הופעותיו הרבות נודע סליאס בצמרת המוסיקה היוונית והים תיכונית בארץ, נרקמו קשרים וחברויות שבאו לידי ביטוי בין השאר בשיתופי פעולה מוסיקליים המופיעים באלבומיו של יהודה סליאס.

בשנת 2003 נולד אלבומו השני של יהודה סליאס "במיטב הלהיטים מיוון" בו שיתף פעולה עם הזמר קובי פרץ בלהיט "תתחיל איתה". עוד מופיעים באלבום השירים "טיממה" והשיר "פפסה ליפון" שזכה לאחר מכן גם לגרסת כיסוי בעברית של הזמרים נתי לוי ופיני חדד.

בשנת 2006 הוציא יהודה סליאס את אלבומו השלישי הנקרא "בחפלה יוונית מטריפה", אלבום הכולל בתוכו קאברים לשירים מוכרים כדוגמת "ד'ן קליאו יאסנה" (אני שוב נשבע לך) ו"יאטי נדיוחניס" (אני ואת). בנוסף, ניתן למצוא בדיסק זה את השיר "דרכי" אותו שר יהודה סליאס בדואט יחד עם הזמר אבנר גדסי. המילים בעברית לשיר נכתבו ע"י אביהו מדינה וביוונית ע"י יוסף בן אברהם השיר הולחן ע"י אבנר גדסי. בנוסף, לשיר זה כ הופק קליפ מוצלח שנוגן בערוץ המוסיקה.

קולו העוצמתי, המבטא המדויק וטכניקת השירה גורמים לרבים לחשוב שיהודה סליאס עצמו הוא יווני מבטן ולידה.